Przedmiot działalności i kompetencje - Kompetencje Głównego Księgowego

 Kompetencje Głównego Księgowego
Główny Księgowy:

1. Główny Księgowy podlega bezpośrednio dyrektorowi zakładu.
2. Główny księgowy kieruje Działem Finansowo –Księgowym i jest odpowiedzialny za jego prawidłowe funkcjonowanie.
3. Do zadań głównego księgowego należy w szczególności :
• Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
- zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwowania i kontroli dokumentów zapewniając zgodność z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- bieżącym i prawidłowym prowadzeniu sprawozdawczości finansowej,
- prawidłowym dokonywaniu rozliczeń finansowych,
- nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości.
• Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami, polegające zwłaszcza na:
- zapewnieniu płynności finansowej na miarę posiadanych środków z kasy chorych i z własnych usług,
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez zakład,
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego ściągania należności i spłaty zobowiązań zakładu.
• Opracowanie zakładowego planu kont oraz instrukcji obiegu dokumentów.
• Kontrolowanie wewnętrznych operacji gospodarczych.
• Zapewnienie prawidłowości gospodarki finansowej oraz księgowości i sprawozdawczości finansowej.
• Nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości obiegu dokumentów.
• Przeprowadzanie lub inicjowanie kontroli wewnętrznej w zakładzie.
• Występowanie do dyrektora z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli określonych zagadnień, które nie leżą w zakresie działania głównego księgowego.
• Współudział w opracowywaniu planu finansowego zakładu i bieżąca analiza jego realizacji.
• Współuczestniczenie w negocjacjach umów z NFZ i kontrolowanie bieżącej realizacji podpisanych umów.
• Uczestniczenie w kursach i szkoleniach mających na celu ustawiczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
• Uczestniczenie w odprawach kierownictwa zakładu oraz w komisjach i zespołach zadaniowych.
• Kierowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników.
• Kontrola wykorzystania czasu pracy przez pracowników oraz kontrola dyscypliny pracy.
• Udzielanie podległym pracownikom urlopów wypoczynkowych oraz kontrola ich wykorzystania.
• Udzielanie pracownikom wyjaśnień w zakresie obowiązujących przepisów finansowo –księgowych i podatkowych.
• Inicjowanie działań mających na celu usprawnienie działalności zakładu.
• Bieżąca obsługa interesantów w sprawach finansowo – księgowych.
• Wykonywanie innych, zleconych przez dyrektora zakładu prac i zadań w ramach posiadanej wiedzy i kompetencji zawodowych.
Wydrukowano z Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie
Wkorzystano phpBB