Przedmiot działalności i kompetencje - Kompetencje Z-cy Dyr. ds. Świadczeń Zdr. i Programów Strateg

 Kompetencje Z-cy Dyr. ds. Świadczeń Zdr. i Programów Strateg
Kompetencje Zastępcy Dyrektora ds. Świadczeń Zdrowotnych i Programów Strategicznych:
1. Zastępca dyrektora ds. świadczeń zdrowotnych i programów strategicznych podlega bezpośrednio dyrektorowi zakładu.
2. Zastępca dyrektora ds. świadczeń zdrowotnych i programów strategicznych sprawuje nadzór nad pracą n/ w działów i stanowisk samodzielnych:
• Dział Statystyki, Informacji i Dokumentacji Medycznej
• Specjalista ds. zapewnienia jakości świadczeń medycznych
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. zwalczania zakażeń
• Psycholog
oraz jest odpowiedzialny za prawidłowe ich funkcjonowanie
3. Do zadań z- cy dyrektora ds. świadczeń zdrowotnych i programów strategicznych należy w szczególności:
• Współudział w planowaniu i organizowaniu optymalnych warunków do osiągania celów i realizacji zadań zakładu w zakresie świadczenia usług zdrowotnych i innych form działalności statutowej.
• Współudział w opracowywaniu i realizacji planów strategicznych zakładu.
• Współtworzenie warunków sprzyjających rozwojowi zakładu i podnoszeniu jakości świadczonych usług medycznych.
• Współdziałanie z władzami powiatu krotoszyńskiego w realizacji ustawowych zadań powiatu w zakresie promocji i ochrony zdrowia.
• Współudział w opracowywaniu projektu statutu zakładu i zmian w tym statucie.
• Planowanie, monitorowanie oraz nadzór nad realizacją świadczeń zdrowotnych.
• Przygotowywanie, negocjowanie oraz nadzór nad realizacją i rozliczaniem umów zawartych z kasami chorych.
• Sprawowanie nadzoru nad samodzielnymi stanowiskami pracy i zespołami strategicznymi:
• jakości
• zakażeń szpitalnych
• terapeutycznym
• dokumentacji medycznej
• profilaktyki zdrowotnej i promocji zdrowia
• marketingu
• innymi zespołami problemowymi zakładu
• Sprawowanie nadzoru nad organizacją świadczeń zdrowotnych w Szpitalu Powiatowym w Krotoszynie i w innych jednostkach organizacyjnych zakładu.
• Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Działu Statystyki, Informacji i Dokumentacji Medycznej.
• Dokonywanie analizy statystycznej, wskaźników medycznych, kosztów udzielanych świadczeń medycznych.
• Nadzór nad wdrażaniem systemów informatycznych w części medycznej.
• Nadzór na przygotowywaniem materiałów dotyczących udzielanych świadczeń medycznych na potrzeby Rady Zespołu, Rady Społecznej oraz innych instytucji i organizacji.
• Współudział w zakresie kwalifikowania pracowników na kursy i szkolenia.
• Wystawianie delegacji służbowych.
• Udzielanie pracownikom instruktażu i wyjaśnień w zakresie realizacji umów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia.
• Współudział w opracowywaniu programów medycznych, restrukturyzacyjnych, szkoleniowych oraz innych programów zakładowych.
• Załatwianie skarg i zażaleń związanych z udzielaniem świadczeń medycznych.
• Wykonywanie innych, zleconych przez dyrektora zakładu prac i zadań w ramach posiadanej wiedzy i kompetencji zawodowych.
Wydrukowano z Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie
Wkorzystano phpBB