BIPBIP
 bip.spzoz.krotoszyn.pl
    
 Kategorie 
Menu podmiotowe
Menu przedmiotowe
Pozostałe grupy informacji publicznej
 
 Linki 
PCPR w Krotoszynie
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
 
 Narzędzia 
WyszukiwarkaWyszukiwarka
StatisticsStatystyki odwiedzin
ZalogujZaloguj
RedaktorzyRedaktorzy
Rejestr zmianRejestr zmian
InstrukcjaInstrukcja obłsugi


Wykorzystano phpBB GNU/GPL
Kategoria: Przedmiot działalności i kompetencje
[ Wersja do druku ]
  Kompetencje Z-cy Dyr. ds. Personalnych

Zastępca dyrektora ds. personalnych:

1. Zastępca dyrektora ds. personalnych podlega bezpośrednio dyrektorowi zakładu.
2. Zastępca dyrektora ds. personalnych kieruje Działem Służb Pracowniczych i jest odpowiedzialny za jego prawidłowe funkcjonowanie.
3. Do zadań z- cy dyrektora należy w szczególności :
• Współuczestnictwo w planowaniu zatrudnienia oraz kształtowaniu polityki zatrudnienia w celu zapewnienia ciągłego i odpowiedniego zaspokajania potrzeb kadrowych zakładu.
• Sporządzanie planów i analiz zatrudnienia określających liczbę, rodzaje i strukturę kwalifikacji pracowników.
• Prowadzenie spraw związanych z rekrutacją i zatrudnianiem pracowników.
• Opracowywanie planów szkoleń i doskonalenia kadr określających liczbę osób wymagających szkolenia doskonalącego lub przekwalifikowania, rodzaj i zakres szkoleń, formy i programy szkoleń.
• Dążenie do zapewnienia rezerwy kadrowej, analizowanie poziomu wykonywania zadań przez pracowników oraz uczestniczenie w typowaniu pracowników do awansu.
• Udzielanie pomocy pracownikom w zależności od ich indywidualnych aspiracji i potrzeb SPZOZ w Krotoszynie, w procesie doskonalenia ich kwalifikacji zawodowych i osiągania przez nich kolejnych etapów kariery zawodowej.
• Dokonywanie oceny przydatności do pracy na poszczególnych stanowiskach kandydatów na pracowników, przy zastosowaniu dostępnych metod i możliwie wszechstronnych kryteriów.
• Koordynacja całokształtu procesu wprowadzania pracownika do pracy, mającego na celu ułatwienie nowozatrudnionemu pracownikowi rozpoczęcie pracy i lepsze dostosowanie do jej warunków, a w szczególności zapewnienie mu informacji i materiałów edukacyjnych w zakresie :
- podstawowych obowiązków pracowniczych
- historycznego rozwoju, aktualnego stanu i podstawowych założeń rozwojowych zakładu
- podstawowych zasad zarządzania zakładem, ze szczególnym uwzględnieniem komórki organizacyjnej i stanowiska pracy, na którym będzie zatrudniony.
• Organizowanie lub osobiste prowadzenie szkoleń mających na celu zwiększenie umiejętności poszczególnych pracowników i skuteczności w procesie zarządzania oraz właściwej organizacji pracy.
• Ocena aktywności pracy i informowanie pracownika o stopniu spełnienia przez niego oczekiwań stawianych przez zakład, a w szczególności dokonywanie okresowych ocen przydatności pracowników do pracy na zajmowanych przez nich stanowiskach.
• Wnioskowanie o przeniesienia pracownicze, awanse i nagrody.
• Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawach dotyczących stosowania kar pracowniczych określonych w kodeksie pracy.
• Koordynacja współpracy ze związkami zawodowymi działającymi na terenie zakładu w odniesieniu do spraw pracowniczych, a w szczególności dokonywanie konsultacji w sprawach określonych przepisami prawa pracy.
• Nadzór nad pracami Komisji Socjalnej, zajmującej się rozpatrywaniem wniosków dot. przydziału pożyczek mieszkaniowych oraz badaniem sytuacji materialnej i życiowej osób starających się o przyznanie zapomogi pieniężnej ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
• Koordynowanie prac związanych z opracowaniem lub zmianą postanowień regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania lub zakładowym układem zbiorowym pracy oraz regulaminu świadczeń socjalnych.
• Współuczestnictwo w przygotowaniu projektów statutu SPZOZ w Krotoszynie i dokonywaniu w nim zmian oraz tworzeniu wewnątrzzakładowych regulacji prawnych, a w szczególności formalno – prawnej analizy zarządzeń dyrektora zakładu.
• Przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych dotyczących zatrudnienia w celu świadczenia usług medycznych i niemedycznych.
• Prowadzenie spraw związanych z odbywanymi w zakładzie praktykami i stażami oraz szkoleniami pracowników.
• Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy i innymi instytucjami w zakresie dotyczącym spraw pracowniczych.
• Organizowanie konkursów na kierownicze stanowiska w SPZOZ w Krotoszynie.
• Kontrola wykonywanych czynności przez inspektora ds. bhp w zakresie dotyczącym spraw pracowniczych.
• Współpraca z kierownikami jednostek organizacyjnych oraz naczelną pielęgniarką w sprawach dot. pracowników, a w szczególności ich zatrudniania, zwalniania, przeniesienia, karania i awansowania.
• Uczestniczenie w kursach i szkoleniach mających na celu ustawiczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
• Uczestniczenie w odprawach kierownictwa zakładu oraz w komisjach i zespołach zadaniowych.
• Inicjowanie działań mających na celu usprawnienie działalności zakładu.
• Kontrola wykorzystania czasu pracy przez pracowników oraz kontrola dyscypliny pracy.
• Kontrola wykorzystania urlopów wypoczynkowych oraz procesu ich udzielania.
• Sporządzanie projektów umów o pracę oraz kontrolowanie zgodności stawek wynagrodzeń z taryfikatorami.
• Wystawianie delegacji służbowych.
• Udzielanie pracownikom instruktażu i wyjaśnień w zakresie obowiązujących przepisów prawa pracy.
• Bieżąca obsługa interesantów w sprawach pracowniczych.
• Występowanie w imieniu SPZOZ w Krotoszynie w charakterze strony przed sądami powszechnymi w sprawach wynikających ze stosunku pracy.
• Wykonywanie innych, zleconych przez dyrektora zakładu prac i zadań w ramach posiadanej wiedzy i kompetencji zawodowych.


 Strona 1 z 1
Autor:  Jarek Ratajek
Data utworzenia: 06 Lut 2006 13:52
Ostatnio zmieniany: 06 Lut 2006 13:53

[ Rejestr zmian ]
[ Strona główna ]