BIPBIP
 bip.spzoz.krotoszyn.pl
    
 Kategorie 
Menu podmiotowe
Menu przedmiotowe
Pozostałe grupy informacji publicznej
 
 Linki 
PCPR w Krotoszynie
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
 
 Narzędzia 
WyszukiwarkaWyszukiwarka
StatisticsStatystyki odwiedzin
ZalogujZaloguj
RedaktorzyRedaktorzy
Rejestr zmianRejestr zmian
InstrukcjaInstrukcja obłsugi


Wykorzystano phpBB GNU/GPL
Kategoria: Przedmiot działalności i kompetencje
[ Wersja do druku ]
  Kompetencje Naczelnej Pielęgniarki

Naczelna Pielęgniarka:

1. Naczelna Pielęgniarka podlega :
- służbowo : dyrektorowi SPZOZ w Krotoszynie
- merytorycznie : z - cy dyrektora ds. świadczeń zdrowotnych i programów strategicznych
2. Naczelna Pielęgniarka sprawuje nadzór merytoryczny nad personelem pielęgniarskim zakładu oraz kontroluje i nadzoruje pracę podległego jej średniego i niższego personelu medycznego.
3. Do zadań naczelnej pielęgniarki należy w szczególności :
• Ustalanie standardów jakościowych, kwalifikacji i jakości pracy personelu pielęgniarskiego w porozumieniu z ordynatorami.
• Planowanie:
- obsad średniego i niższego personelu medycznego - wyposażania stanowisk pracy,
- doskonalenia zawodowego,
• Współuczestnictwo w planowaniu:
- zadań szpitala,
- remontów.
• Koordynowanie i nadzorowanie merytoryczne pracy personelu pielęgniarskiego oraz sekretarek medycznych, rejestratorek, salowych i dezynfektorów.
• Współudział:
- w ustalaniu zasad wynagrodzenia,
- w ustalaniu minimalnych norm zatrudnienia,
- w organizowaniu adaptacji zawodowej,
- w organizowaniu opieki profilaktycznej i leczniczej pracowników szpitala,
- w szkoleniu personelu,
- w organizowaniu praktyk i staży podyplomowych.
• Opracowywanie przepływu informacji w zakresie pracy średniego i niższego personelu,
• Prowadzenie odpraw pielęgniarskich.
• Systematyczne analizowanie i ocenianie jakości pracy średniego i niższego personelu.
• Rozpatrywanie skarg i wniosków związanych z jakością pracy personelu pielęgniarskiego,
• Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zarządu szpitala.
• Przestrzeganie praw pacjenta i etyki pielęgniarskiej.
• Reprezentowanie pionu pielęgniarskiego na zewnątrz.
• Udział w komisjach i zespołach / m.in. ds. jakości, ds. zakażeń, standardów medycznych , komisja konkursowa na stanowisko pielęgniarki oddziałowej/.
• Samodzielne organizowanie pracy personelu.
• Uczestniczenie w tworzeniu aktów prawa wewnętrznego w zakładzie.
• Ustalanie sposobu realizacji kompleksowej opieki pielęgniarskiej , zgodnie z wiedzą i standardem ustalonym w zakładzie oraz zasadami etyki zawodowej,
• Wnioskowanie i opiniowanie spraw podległego personelu dotyczące :
- zasad wynagradzania
- zatrudniania i zwalniania
- awansowania , nagradzania i karania
- kierowania na kursy i szkolenia
• Zgłaszanie dyrektorowi uwag, spostrzeżeń i propozycji zmian organizacji i zarządzaniu.
• Ocenianie pracy i kwalifikacji podległego personelu.
• Kontrolowanie czasu pracy i dyscypliny pracy podległego personelu.
• Kontrola i nadzór nad udzielaniem i wykorzystaniem urlopów wypoczynkowych podległego personelu.
• Ocenianie poziom satysfakcji podległego personelu z wykonywanych obowiązków pracowniczych.
• Przekazywanie podległemu personelowi informacji dotyczących funkcjonowania szpitala, obowiązujących przepisów, nowozatrudnianych pracowników itp.
• Określanie potrzeb doskonalenia zawodowego podległego personelu.
• Organizowanie szkoleń wewnętrznych podległego personelu.
• Ustalanie planów szkolenia pielęgniarskiego w porozumieniu z pielęgniarkami oddziałowymi.
• Ocenianie poziomu osiągniętej poprzez szkolenie wiedzy personelu.
• Opiniowanie zgłoszeń na kursy, specjalizacje oraz inne formy kształcenia podyplomowego podległego personelu.
• Nadzorowanie przebiegu staży zawodowych.
• Współpraca z Okręgową Izbą Pielęgniarek i Położnych, Wielkopolskim Centrum Zdrowia Publicznego, Towarzystwem Naukowym., szkołami medycznymi i innymi podmiotami prowadzącymi kształcenie podyplomowe pielęgniarek w zakresie stworzenia właściwych warunków do realizacji szkolenia praktycznego słuchaczy.
• Uczestniczenie w wymianie doświadczeń z innymi placówkami w terenie.
• Wykonywanie innych, zleconych przez dyrektora zakładu lub jego zastępcę ds. świadczeń zdrowotnych i programów strategicznych prac i zadań w ramach posiadanej wiedzy i kompetencji zawodowych.


 Strona 1 z 1
Autor:  Jarek Ratajek
Data utworzenia: 06 Lut 2006 13:55
Ostatnio zmieniany: 06 Lut 2006 13:55

[ Rejestr zmian ]
[ Strona główna ]